סייבר ואבטחת מידע

מהי בדיקת חדירה – PT?

בדיקת חדירה PT מבצעים התקפות מדומות כדי לזהות חולשות אבטחה בתשתית המידע של הארגון, באמצעות כלי סריקה ובדיקה אוטומטיים, כמו גם מיומנויות וידע משלהם.

בדיקת חדירה היא תהליך מפרך ורב-שלבי הדורש מיומנויות מצוינות לפתרון בעיות,נחישות ומסירות מירבית לפרטים. יתר על כן, הישארות מעודכנת בהתפתחויות בתחום אבטחת הסייבר היא קריטית.

מה עושים בבדיקת חדירה PT?

בדיקת חדירה PT, הידועים גם בשם האקרים אתיים, משתמשים בכישורי הפריצה שלהם כדי לבדוק את האבטחה של מערכות מחשב ורשתות. הבדיקות שלהם עוזרות לזהות פגיעות שיכולות לאפשר לפושעים לפרוץ ולקבל גישה למידע רגיש המאוחסן בו.

בדיקת חדירה בדרך כלל עובדים עבור חברות ייעוץ מידע או אבטחה או חברות המתמחות באבטחת רשת. תאגידים גדולים יכולים גם לשכור צוותי בדיקות חדירות_אינפו גארד לדוגמא, בתוך החברה שלהם כדי לבדוק רשתות ומערכות.

בדיקות חדירה PT כרוכות במספר שלבים, החל מהסיור והתכנון ועד לסיור והוצאה להורג. בשלב זה, בודקים אוספים מידע רב על מערכת היעד שלהם ממקורות ציבוריים ופרטיים כאחד-חיפושים בסתר, אחזור נתוני רישום דומיין וסריקת רשת לא פולשנית עשויים להתנהל כשיטות לאיסוף מודיעין זה.

התקפות מתוכננות מאפשרות להם לזהות פגיעויות במערכת יעד שניתן לנצל על ידי האקרים זדוניים, ומעניקות להם רמות שונות של גישה למערכת במהלך התקפה.

לאחר ביצוע הבדיקות שלהם, הבוחנים מספקים את ממצאיהם לצוות המידע או האבטחה של הארגון ומדווחים על כל בעיה שיש לטפל בה. דוחות אלה מסייעים לחזק את האבטחה הכוללת בתוך מערכות החברה.

האם בדיקת חדירה PT כותבים קוד?

בדיקת חדירה היא מתקפת סייבר מדומה המשמשת אנשי מקצוע בתחום האבטחה כדי להעריך ולהפחית את סיכוני אבטחת הסייבר, ומסייעת במניעת הפרות נתונים שעלולות לעלות מיליארדים ולסכן את המשכיות העסקית.

ביקורת מספקת מידע על נקודות תורפה בהגנות המערכת שהאקרים עשויים לנצל, כמו גם עוזרת לחברות להעריך את רמות התאימות, להגביר את המודעות של העובדים לפרוטוקולי אבטחה ולהעריך את תוכניות התגובה לתקריות בצורה מדויקת יותר.

בדיקת חדירה PT עשויים לעבוד עבור מעסיק או באופן עצמאי כפרילנסרים. פרילנסרים עובדים לעתים קרובות עבור לקוחות מרובים בבת אחת ובדרך כלל נהנים מגמישות תזמון גדולה יותר מאשר עובדים.

כחלק מכל תוכנית בדיקת חדירה, סיור ותכנון כרוכים באיסוף כל המידע הזמין על מערכת היעד ממקורות ציבוריים ופרטיים כאחד. זה עשוי לכלול חיפושים אינקוגניטו, טכניקות הנדסה חברתית, קבלת פרטי רישום תחום מרשמי תחום, ביצוע סריקת פגיעות רשת לא פולשנית, כמו גם ביצוע צורות אחרות של מחקר.

בשלב זה, הצוות מחליט על גישה לבדיקה שמשרתת בצורה הטובה ביותר את מטרותיו – כגון מציאת פגיעויות או אימות שלמות המערכת.

בדיקת חדירה PT בדרך כלל עוקבת אחר שלוש גישות עיקריות: קופסה לבנה, קופסה שחורה וקופסה אפורה. כל סגנון משתנה במונחים של כמה מידע משותף עם בדיקת חדירה לפני תחילת הבדיקה.

מהו יתרונות במבדקי חדירה PT?

בדיקת חדירה PT מספקות לצוותי אבטחה תמונה מדויקת של נקודות תורפה במערכת ומאפשרות להם לזהות במהירות חולשות שהאקרים עשויים לנצל. זיהוי מוקדם מאפשר אמצעי הקלה ומניעה-פוטנציאל לחסוך מיליארדים בתביעות נזק מאוחר יותר.

בדיקת חדירה הן גם דרך שלא יסולא בפז להעריך תאימות והבנת עובדים בפרוטוקולי אבטחה בארגון, כמו גם להעריך תוכניות תגובה לתקריות ונהלי המשכיות עסקית.

בדיקת חדירה PT יעילה כוללת ביצוע הערכה מעמיקה של כל רכיבי התשתית – מערכות, רשתות ויישומים. בדיקת חדירה צריכים להיות בעלי ידע מעמיק בעיצוב האבטחה של כל רשת ויישום שהם בודקים-זה מאפשר להם לזהות חורים שלא מבחינים בהם על ידי חברי צוות קבועים.

בדיקת חדירה יכול גם לעזור לשפר את העיצוב של מערכות. אם בודק מזהה שרתי אינטרנט או שרתי אינטרנט לא בטוחים שיש לתקן באופן מיידי, הצוותים יכולים לנקוט בצעדים מיידיים על סמך נקודת מבט חדשה זו כדי לעדכן אותם באופן מיידי.

בדיקות חדירה PT יכולות גם לסייע בהבטחת עמידה בתקנות ובסטנדרטים הנוכחיים, ולהגן על חברות מפני גילוי בגין הפרות העלולות לעכב את צמיחתן.